Lanzania - Stowarzyszenie Przyjaciół Ziemi Tolkmickiej

Zobacz nas naFB

Aktualności

Wiosenny rajd po Wysoczyźnie Elbląskiej 2018

W dniach 8 i 9 czerwca odbył się Wiosenny rajd po Wysoczyźnie Elbląskiej 2018.Baza z noclegiem znajdowała się w Szkole Podstawowej w Tolkmicku. W rajdzie wzięli udział uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Tolkmicku oraz goście – uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Węzinie. Rajd prowadził przewodnik Pan Daniel Kalwajtys – pracownik Parku Krajobrazowego Wysoczyzny Elbląskiej.

Pierwszego dnia wyruszyliśmy o godzinie 16.00, jednym z celi była wieża widokowa, a następnie wzgórza, z których rozciągał się piękny widok na Zalew Wiślany i okolicę. O 20.30, po kolacji, wyjechaliśmy do Parku Astronomicznego, który znajduje się w pobliżu Fromborka. Tam obejrzeliśmy różnej wielkości lunety i teleskopy, a gdy zrobiło się ciemno, obserwowaliśmy przez nie planety: Jowisza i Wenus. Wspaniałe wrażenia! Po powrocie był już tylko nocleg w sali gimnastycznej.

Drugiego dnia, po śniadaniu, obyły się konkursy: sprawnościowy, plastyczny i wiedzy o Wysoczyźnie Elbląskiej. Po konkursach wyruszyliśmy w krótką trasę przez Tolkmicko. Odwiedziliśmy muzeum w Ratuszu, zaszliśmy do Kościoła pod wezwaniem św. Jakuba Apostoła, poszliśmy do portu i nadszedł czas powrotu do szkoły i zakończenia rajdu. W szkole zostały wręczone nagrody za konkursy, został również rozstrzygnięty konkurs fotograficzny

Organizatorem rajdu było Stowarzyszenie Przyjaciół Ziemi Tolkmickiej Lanzania, rajd dofinansowany został ze środków Starostwa Powiatowego w Elblągu.

1xslots

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego
na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europa inwestująca w obszary wiejskie.